آنالیز سئو تکنیکال به منظور بهینه سازی و عملکرد بهتر سایت از نظر فنی برای بهبود رتبه در نتایج گوگل است.هدف ما در این مقاله معرفی آنالیز سئو تکنیکال و کاربرد‌های آن می‌باشد که شامل: خدمات سئو تکنیکال، چک لیست سئو تکنیکال و ابزار سئو تکنیکال است.

خدمات سئو تکنیکال:

خدمات سئو تکنیکال شامل موارد زیر است که به بهبود سایت و عملکرد آن نسبت به بقیه سایت‌ها در نتایج گوگل کمک می‌کند، خدمات سئو تکنیکال شامل موارد زیر است:

1.آنالیز سایت مپ
2.تنظیم فایل robots.txt
3. تنظیمات crawl
4. برسی تصاویر مربوط به سایت
5.تنظیم اسکیماهای سایت
6.basic EAT
7.کاربرد سرچ کنسول
8.تگ کنونیکال

آنالیز سایت مپ(site map):

سایت مپ، نقشه‌ای از سایت شما است که به موتور‌های جستجوگر کمک می‌کند که سایت شما را به راحتی ایندکس کنند.این ابزار در آنالیز سئو تکنیکال بسیار مهم است.یک نوع نقشه سایت دیگری هم وجود دارد که مبتنی بر HTML که در آن لیستی از فایل‌های مهم سایت موجود می‌باشد که کاربران از آن نقشه استفاده می‌کنند.

بررسی سایت مپ در آنالیز سئو تکنیکال

تنظیم فایل robots.txt:

فایل robots.txt مثل یک دستور دهنده به ربات‌های جستجوگر است به این منظور که ربات‌ها قبل از جستجو، این فایل را برسی می‌کنند و هنگام کرال کردن متوجه می‌شوند که کدام صحفه ایندکس شود و بالعکس.

تنظیمات crawl:

وظیفه کرالر یا خزنده‌های وب بررسی سایت‌ها است، این فعالیت در سایت‌های پر بازدید و معروف بیشتر می‌باشد. کارکرد این خزنده‌ها این چنین است که درصفحات سایت می‌چرخند و اگر سایتی تغییر کرده است آن داده را به موتورهای جستجوگر اعمال می‌کنند.

بررسی تصاویر مربوط به سایت:

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت بهینه سازی تصاویر است و عکس‌هایی که در صفحات می‌گذاریم باید ویژگی‌هایی مثل کیفیت بالا، حجم مناسب داشته باشد که سرعت سایت را پایین نیاورند. تصاویر باید یونیک بوده و دارای کیفیت بالای 720px باشند.

تنظیم اسکیماهای سایت:

اسکیما به کدهایی می‌گویند که ما علاوه بر عنوان و متادیسکریپشن به صفحات اضافه می‌کنیم تا  CTR (نسبت نمایش به کلیک) آن‌ها بالا برود. مانند ستاره‌های امتیاز و سوال جواب‌های داخل صفحه نمایش گوگل و …

اسکیما سایت در سئو تکنیکال

Basic EAT:

EAT مخفف عبارت : Expertise  (تخصص) ، Authoritativeness(اعتبار) ، Trustworthiness (اعتماد پذیری)

  • Expertise(تخصص):

در این مورد ما باید تخصص کافی داشته باشیم که سایت‌مان برای مخاطبان جذاب و پر محتوا باشد یعنی علاوه بر متن از تصاویر ، ویدیو و … استفاده کنیم.

همچنین بدانیم کاربران چه کلماتی را برای سرچ به کار می‌برند و آن‌ را در صفحات خود استفاده می‌کنیم.

  • Authoritativeness(اعتبار سایت یا آتوریتی) شامل سه مورد می‌شود:

  • بک لینک(back link): از سایت‌های دیگر به سایت خودمان لینک می‌دهیم.
  • عمر دامنه سایت: عمر دامنه سایت به منظور این است که هر چه فعالیت و سن دامنه سایت بیشتر باشد اعتبار آن نیز بالاتر است نسبت به سایتی که تازه تاسیس شده و روی آن کار نشده است.
  • تاثیرات شبکه‌های اجتماعی(social signal): محتوایی که از سایت شما در انواع شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و لایک ها و بازخوردهایی که می‌گیرد، همگی روی رتبه شما نزد گوگل تاثیر می‌گذارند. به این تاثیرگذاری سوشال سیگنال می‌گویند.
  • Trustworthiness(اعتماد پذیری):

اعتماد پذیری در سئو به این منظور است که اگر سایت ما فروشگاهی باشد باید ویژگی‌های محصول ( نوع آن، هزینه محصول، نظرات و …) و اگر سایت ما وبلاگی باشد باید بیوگرافی نویسنده یا متن مناسب آن را بگذاریم که باعث اعتماد کاربران شود.

کاربرد سرج کنسول:

سرچ کنسول، یکی از کاربرد آن آنالیز سئو تکنیکال سایت است که می‌توان به وسیله آن نقاط ضعف و قوت سایت، وضعیت سایت، تعداد بازدید کنندگان، درصد کلیک سایت و … را متوجه شویم.

تگ کنونیکال:

تگ کنونیکال در آنالیز سئو تکنیکال بسیار مهم است زیرا می‌توان با استفاده از آن به موتور‌های جستجو اطلاع داد صفحه‌ای که در حال کرال هستند. در آن محتوای اصلی ذکر شده یا نه چرا که ممکن است در دوالی چند صفحه یک کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی‌های مشابه هم آمده باشد و ما باید مشخص کنیم کدام صفحه محتوای اصلی است.

ابزار سئو تکنیکال:

در آموزش آنالیز سئو تکنیکال باید با ابزار سئو تکنیکال و کارکرد آن‌ها آشنا شوید. این ابزار سئو تکنیکال علاوه بر بهبود و عملکرد بهتر سایت، مشکلات سایت را شناسایی می‌کند و راه حلی برای آن‌ها پیدا می‌کند. اگر از این ابزار‌ها استفاده نکنیم مشکلات جبران ناپذیری برای سئو سایت به‌ وجود می‌آید. در ادامه برخی از ابزار سئو را معرفی می‌کنیم:

  • گوگل سرچ کنسول(Google Search Console):

گوگل سرچ کنسول امکانات مناسبی برای آنالیز سئو تکنیکال ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها شناسایی خطای 404 است و این موضوع سایت شما را دچار مشکل می‌کند به همین خاطر از اهمیت زیادی برخوردار است، که این خطاها را پیدا کرده و مشکل را حل کنیم. علاوه بر این گوگل سرچ کنسول این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که فایل txt .وارسی کنید تا مطمئن شوید هیچ کدام از صفحه‌ها در موتو‌های جستجو بسته نشده‌اند. بررسی site map وخطا نداشتن آن، به وسیله ابزار سئو تکنیکال می‌توان انجام داد.

  • Screaming Frog:

screaming frog یک نرم افزار مثل گوگل سرچ کنسول ، ماز و … است که برای آنالیز سئو تکنیکال سایت استفاده می‌کنیم. کار اصلی این نرم افزار شناسایی لینک‌های شکسته یا خراب است و دیگر کاربرد آن پیدا کردن محتوا و یا کلمات کلیدی تکراری در مقاله‌ها می‌باشد که ما آن‌ها را شناسایی کرده و درست می‌کنیم.

  • GTMetrix:

GTMetrix  از ابزار‌های دیگر آنالیزسئو تکنیکال است،  این برنامه گزارش کاملی درباره وضعیت وب سایت و سرعت آن در اختیار شما قرار می‌دهد و جی تی متریکس بعد از بررسی css ، javascript و سایر المان‌های سایت با راه حل‌های پیشنهادی به شما کمک می‌کند که سرعت وب سایت را بالا ببرید.

آنالیز سئو تکنیکال با GT metrix

چک لیست سئو تکنیکال:

چک لیست سئو تکنیکال شامل موارد مهمی است که استفاده از آن برای راه اندازی و آنالیز سئو تکنیکال یک وب سایت بسیار مهم است. براساس الگوریتم موتور‌های جستجو زیر ساخت‌های فنی وب سایت را انجام می‌دهد،  که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند صفحات را کرال و ایندکس کنند. رعایت چک لیست سئو تکنیکالخدمای موجب میشود که صفحه مورد نظر شما در صحفه اول نتیجه جستجو باشد و رتبه بگیرد.

آنالیز سایت مپ یک فایل با فرمت XML، که به موتور‌های جستجو کمک می‌‎کند صفحات را ایندکس کنند.
تنظیم فایل robots.txt دستور دهنده به ربات‌های جستجوگر هنگام کرال کردن که کدام صحفه ایندکس شود و کدام نشود.
تنظیمات crawl وظیفه آن‌ها بررسی سایت‌ها است که اگر تغییری ایجاد کرده‌اند، به موتورهای جستجوگر اعمال کنند.
برسی تصاویر مربوط به سایت تصاویر باید کم حجم، کیفیت بالا و بالا تر 720px باشند.
تنظیم اسکیماهای سایت کدهایی می‌گویند که ما علاوه بر عنوان و متادیسکریپشن به صفحات اضافه می‌کنیم.
basic EAT تخصص، اعتبار و اعتماد سایت را بالا میبرند.
کاربرد سرچ کنسول با آن می‌توان از وضعت سایت باخبر شویم مانند نقاط ضغف و قوت، تعداد بازدید کنندگان و درصد کلیک کردن و …
تگ کنونیکال روشی است که با استفاده از آن به موتورهای جستجو اعلام کرد که کذام صفحه محتوای اصلی دارد.

در این مقاله به آنالیز سئو تکنیکال، چک لیست و ابزار سئو تکنیکال پرداختیم که همه‌ی این موارد به بهینه سازی سایت و عملکرد بهتر آن در نتایج گوگل کمک می‌کند.چک لسیت سئو تکنیکال شامل مواردی مانند بررسی و بهینه سازی سایت مپ، گوگل سرچ کنسول، اسکیمای سایت و … از نظر فنی است که بررسی این موارد قبل از شروع یک پروژه سئو سایت در شیراز الزامی است.

گالری تصاویر : چک لیست آنالیز سئو تکنیکال و ابزار‌های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چک لیست آنالیز سئو تکنیکال و ابزار‌های آن
اصول محتوانویسی و 15 نکته مهم که باید رعایت کنید
20 تا از بهترین شرکت های طراحی سایت در شیراز
بهترین شرکت‌های سئو در شیراز
آموزش ساخت بسته نصبی از قالب سایت و نصب و بازیابی آن
کنترل موجودی و قیمت ها در سایت با اکسل
چند سایت فوق العاده برای پیداکردن عکس‌های باکیفیت و موکاپ
بهینه سازی تصاویر وب سایت جهت افزایش سرعت سایت خود
آموزش قرار دادن ویدیو آپارات در پست سایت های وردپرسی
بالا بردن سئو سایت در نتایج گوگل

خدمات شرکت ما

  • مدیریت پیج اینستاگرام
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • مدیریت لینکدین
  • تبلیغات در صفحات پربازدید
  • عکاسی کودک و خانواده
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی صنعتی
  • تصویربرداری کروماکی (پرده سبز)
  • تصویربرداری هوایی
  • تصویربرداری کرین
  • تیزر اینفوگرافی و رئال
  • تیزر موشن گرافیک
  • تیزر استاپ موشن
  • ویدیو مپینگ
  • تیزر رئال
  • انیمیشن دو بعدی
  • انیمیشن سه بعدی
  • انیمیشن کات اوت
  • انیمیشن سریالی
  • طراحی بسته بندی محصولات
  • طراحی بیلبورد و استرابورد
  • طراحی ست اوراق اداری
  • طراحی لوگو
  • برندسازی مشارکتی
  • برندسازی دیجیتال
  • برندسازی شخصی
  • برندسازی کشوری